Sunday, May 19, 2013

salah kah?

Dengan Lafaz Bismillah ..

Salam Belog ^^ .. lama dah xcoret pot pet pot pet dalam ni .. he ~ tak tahu kenapa hari ni nak jugak tulis sbb ..... mungkin tak tahu nak mengadu pada siapa ... =.="

Yup ! tempat yg terbaik adalah Allah kalau kita nak mengadu sstu .. tiap kali aku mengadu ttg hal ni .. kdg2 ak buntu .. masih tak dapt cari jwpn walaupun istkharah tiap kali aku lakukan .. mungkin istikharah aku belum matang untuk di jadikan pilihan ? Astaghfirullah .. bersangka baiklah dengan Allah .. pasti ada sstu yang lebih baik Allah telah sediakan utk aku .. Waallahualam ...~

Hati! ya! ttg hati lagi .. tapi kali ini kisah hati aku semakin parah .. aku rasa la .. jika diberi pilihan .. aku akn menolak 'kisah hati; yg menjadi topik dalam kehidupan aku sbg khalifah dan hamba Allah yg sgt khilaf ini .. tak terlintas utk aku mengembur-gemburkan ia .. tapi .. tapi .. aku kena terima hakikat .. bahawa aku adlh insan biasa yg memiliki satu fitrah yg Allah kurniakan setiap manusia .. CINTA ! sedikit zatNya Maha Mengasihani di tumbuhkan dalam setiap manusia ..

Aku Mencintai Dia .. kawan ku sendiri .. adakah ia salah ? ttg hal ni byk aku mengadu pd rakan2 ..pd adik2 ak.. dan jawpn mereka ..... " luahkan lah .. "  betul atau tidak meluahkan adlh satu jln terbaik utk aku mendapat kebahagiaan itu ? Bagaimana kalau dia menolak ? tidak kah malu nanti =.="

"jika seseorang itu menahan sstu keinginannya kerana Allah , insyaAllah Allah akan memberi keinginannya itu dalam bentuk sstu yang halal " - tanpaNama 

Aku menahan kerana Allah .. aku mencintai dia kerana Allah .. kerana agama Allah .. dan aku percaya jika dia telah ditakdirkan utk aku .. insyaAllah ..janji itu pasti ada! kerana Allah yg memegang hati-hati manusia ini .. dan aku percaya jika hati dia ditakdirkan utk ku .. pasti getar itu ada, rindu itu ada seperti mana yang ku rasa .. andai tiada .. mungkin getaran dan rindu yang ku rasa itu hanya bisikan syaitan yang ingin mengoyah keimanan aku ...

Maaf. Aku tidak berani utk meluahkan .. bagi ku .. biarlah sesiapa pemilik tulang rusuk itu yg meluahkan sendiri .. bkn kah Nabi Adam sendiri yang meluahkan ttg kesunyiaan Baginda di dlm Syurga? Aku lebih prefer Adam yg luahkan pada Hawa ^^

" ya Allah .. jika dia ditakdirkan utk ku..satukanlah hati ku dgn hatinya ..jika dia bukan jodohku .. Kau jauhkan lah dia .. tumbuhkanlah yang lain spt dirinya .. dan jauhkanlah aku dari sebarang kesakitan begitu juga dengan dia .. berilah dia pilihan yang tebaik .. yang boleh menjaga dia sehingga akhirat dlm mencari keredhaanMu .." 

Aku hanya mampu berikan doa dari jauh .. dan soal hati aku masih dalam kesamaran .. =.="


No comments:

Post a Comment