Tuesday, September 25, 2012

tAnPa nAmA - alhamdulillah..switch on the phase ^^

dengan Lafaz Bismillah ... 
Salam belog ^^

First of all ....
Terima kasih Allah .. ^^

Alhamdulillah , Terima kasih Allah sebab memberi rezeki kepada hamba ini ... aku diterima untuk bekerja di salah sebuah syarikat di kajang .. mnr architect langkah pertama aku dlm dunia bekerjaya ini ... mmg gembira sgt2 sbb aku dpt rasakan perih untuk mencari kerja yang bersesuaian dengan bidang yang aku pelajari ini .. sabar adalah kekuatan aku selama 2 bulan aku menunggu saat ini.. rezeki ini insyaAllah adlh rezeki kedua orang tua ku jua ....

Mengimbau kembali saat aku ditemuduga pada kali pertama, Puan Shaliza iaitu ank perempuan kepada syarikat ini begitu berminat dengan ku semata2 kerana aku memiliki diploma civil engineering .. kali pertama aku berjumpa dengan beliau, aku rasakan dia begitu humble dan dedikasi ...

selama seminggu aku menunggu keputusan temuduga tersebut, aku lantas menghantar emel kepada puan shaliza untuk bertnya tentang status temuduga aku. malangnya masih dlm review lagi. selepas seminggu kemudian dia menghantar emel kpd ku dan menerima aku untuk bekerja dengannya pada 1 oct ini tetapi sebelum aku msk bekerja, dia meminta aku untuk berjumpa dengan director tertinggi iaitu puan hajah rokiah a.k.a ibunda beliau.

pertemuan kami di tetapkan pada selasa 25hb, pukul 10 pagi. puan hajah rokiah tidak masuk ofis pada hari tu.aku trus meminta keizinan utk dtg ke rumah beliau .. byk yang kami kongsikan sehingga 2 jam aku berada di rumah puan hajah tersebut...sungguh aku tak sangka.. apa yang aku lihat, puan hajah mengharapkan product baru dr syarikat beliau sendiri dan product tersebut mestilah dtg dr pekerja perempuan. walau gentar saat dia meletakkan harapan yang tinggi pada diriku .. mmg aku sgt2 risau..bolehkah aku menunaikan permintaan dia? 

di sebabkan aku perlu kan kerja utk memulakan fasa baru dlm hidup ku ini..aku lantas bersetuju menerima tawaran dia ,secara tidak langsung aku berjanji utk menjadi harapan yang dia inginkan..

hurmm .. entahlah..confidentlity itu mmg dtg mcm kelip2 dlm diriku..tp berbekalkan wajah ayahibu, doa mereka, aku yakin aku dpt meneruskan cita2 ku di syarikat tersebut. Ya allah, bantulah hambamu ini ..ameen.. aku harap dengan pengalaman yg lepas sepanjang aku hanya menjadi pelajar, dpt ku gunakan pada waktu kerja kelak .. 



muhaahaahahahaa...sgt skema coretan .. ~ begins to matang women girl .. wish luck for me ^^ aku suka kamu .... ~ 

wassalam..
iRmE134

No comments:

Post a Comment