Saturday, July 31, 2010

tAnPa nAmA - sesungut datang lagi...

salam blog....

pagi tu ak bangun..dengan penuh kemalasan sekali...sakit perut menusuk2...ak terase mcm 'kena' je..so ak sambung tido..sampai tgh hari..terlupa hari tu perlu ke studio..ingat nak pergi pagi2....

selepas mkn tgh hari..ak terus balik ke kolej..abg n kakak ipar hantarkan..mmg xde mood..sbb perut ak mmg sakit..mcm biasa la..en sesungut dtg...mls giler nk ke studio..tp mengingatkan..ak perlu antrkan bekal ni ke studio...ak gagahkan jugak pergi..penat kot!kena jalan kaki sbb ak xnk abg n kakak ak menunggu pulak..nk angkut brg bkn dkt!tgkt 4!!!aduyai..makin mengganas la en sesungut nti..nsb bek pg tu ak da tido..kalau x..agknye ak pergi studio sia2 je..semata2 nk tido!!!!

tapi mmg perut ak sakit sgt2...dtg2 je studio ak trus lepak kt tmpt ak..rase xselesa sbb rakan2 buat kerja kt sekitarnya..nak xnk ak terpaksa naik ke surau..pergh!!!!dapat lelap satu jam!gembira la en sesungut!sbb ak lyan dia bek punya!!!pg td da 6jam tido..!so ak bg tempoh sejam je..amboi2 byk cntik muke!ak byk lg kerja!

tp syukur sgt2 la 'dtg' time ni..so ak pertama kali ak dpt merasai berpuasa untuk hari pertama!!!yeay!seronoknya ak dpt pergi terwih hari pertama...xkisah la ak kalau 'dtg' time nk last2 pose ke..jnji ak dpt menikmati puasa pertama!!!lama kot xdpt..kalau dulu..ak hnya merenung tngkap hostel je tgk org pergi terawih...tuk kali ni..ak dpt merasai hari pertama tersebut...

ya Allah...berilah ak kenikmatan pada bulan puasa nanti..semoga ak betul mencari kebrkatanMu pada bln mulia ini...

so , selamat berpuasa ek semua...~

tAnPa nAmA - makin lama makin sesak!!!!

salam blog.....
Alhamdulillah..syukur kita pada Allah kerana masih lagi kita bernafas untuk hari ini...diri ini masih lemah untuk menerima segala dugaan yang datang...tak tahu bagaimana ingin menghadapi nya..bergantung pada hati..andai hati tabah..diri ini mungkin akan tabah..juga bergantung pada akal..andai diri ini dapat berfikir dengan sempurna...diri ini akan turut berfikir secara sempurna...
usai masuk minggu ke-4 kuliah bermula...bermacam2 cerita sudah di lalui...[sigh]..kenapa makin lama makin bertambah sesak????sudah tiada ruang langsung untuk diri ini bernafas...
kerana keluarga kah?bercerita tentang keluarga...alhamdulillah..diri ini terubat rindu pada keluarga pabila satu majlis diadakan baru2 ini....seperti biasa soalan yang di tanya...'mengapa tidak datang ke terengganu hari tu?penting sangatkah bbq bersama kawan2?nampak sangat bersemangat membuat persiapan bbq?' ya Allah..berilah akal yang bijak untuk diri ini menyusun kata2 agar tiada sesiapa yang tersentuh....'ada submission hari isnin hari tu...dats y xboley pergi' (bahasa rojak)....
'ye ke ade submission?kan da bagitau awal..suruh siapkan project tu awl2 skit...'
'xboley sbb submission kena sama dgn rakan2..kalo len nati lect marah..'
'len kali jangan buat cm tu da...bkn seng nk kumpul ramai2..lgpun ssh nk jumpa abg n kak N kat sana ..'
'baiklah'
hurm...keluarga ramai amat seronok sekali..memamg tradisi keluarga kami sebulan sekali akan berkumpul..bergantung pada tugasan ahli2 keluarga...cuma diri ini nampak sangat sibuk berbanding ahli keluarga lain...kenapa masing2 tidak memahami?jika diri ini menjadi seperti dahulu..selalu meluangkan masa bersama keluaga sehingga tugasan kuliah masih seperti dahulu diabaikan...mungkin diri ini seperti dahulu lagi....entahla..hanya petunjuk dariNya menjadi kekuatan diri ini....wahai keluarga..berilah masa untuk diri ini membaiki diri..diri ini sedar..semakin meningkat usia semakin besar tanggungjawab...walaupun diri ini masih menggalas tanggungjawab sebagai seorang pelajar..tapi...
tapi itu bukan masalah utama..entahlah...baru2 ini muncul lagi dua orang baru masuk kelas kami..diri ini gembira kerana makin beriah suasana..namun agak rasa takut untuk bersaing dengannya...sedangkan diri ini tidak mampu untuk bersaing dengan rakan2 yang belum ada pengalaman tentang senibina..inikan pula rakan2 baru yang banyak pengalaman tentang senibina...diri ini hanya mampu melangkah setapak sahaja..tidak berani untuk ke hadapan lagi...
ya Allah...diri ini amat kekurangan sokongan dan motivasi dari rakan2..kalau dahulu..diri ini di kelilingi dengan rakan2 yang ramai..setiap masa memberi sokongan..sebab itu diri ini boleh belajar lagi di peringkat diploma...sekarang..sudah berbeza...amat berbeza sekali..bukan meminta ramai memberi sokongan..tetapi seorang pun sudah mencukupi..asalkan dapat memberi sokongan yang berterusan...
di sini,diri ini masih mencari rakan sejati...seperti Rara....selalu marah,selalu 'sound' tidak tentu masa...selalu memberi sokongan..dan selalu mendengar masalah walaupun masalah yang kecil sahaja...dia tetap tidak jemu...sebab dia tahu..diri ini akan boleh teruskan hidup selepas meluahkan...sebenarnya..diri ini tidaklah selalu memikirkan masalah yang di hadapi..cuma..apabila masalah itu diluahkan...diri ini akan terus lupa...tidak akan diingati..sebab itu diri ini perlukan seseorang yang boleh mendengar masalah walaupun masalah itu hanya sekecil...
namun,masa sudah berubah..keadaan pun sudah berubah..jadi perlu berdikari dari sekarang...
kepada DIRI INI...teruskan hidup..jadikan Allah sahabat utama...insyaAllah...jalan hidup akan terbuka sentiasa...

Wednesday, July 28, 2010

tAnPa nAmA - inGin ku LuaHkan...

salam blog...

penat.sepatah kata yang mampu ku katakan..memang penat..usai sudah program bbq untuk junior..kini diriku di timbuni dengan tugas-tugas yang perlu ku selesaikan...

entah kenapa hati ini sangat lemah..mungkin kerana diri ini telah membatalkan program family day yang serentak dengan program bbq hari tu...

memang sedih..tetapi tugas di kuliah dan tugas sampingan menjadi alasan utama diri ini tidak turut serta...

walaubagaimanapun..diri ini perlu teruskan tugas2 yang semakin bertambah walaupun isu ini telah di pertikaikan oleh keluarga...diri ini sedar kerana makin meningkat makin banyak tanggungjawab yang perlu di galas...

cuma..diri ini masih perlukan masa untuk membahagikan masa2 bersama keluarga,rakan,tugas...dan untuk diri sendiri..

ya Allah..bantulah hambamu ini

Thursday, July 15, 2010

tAnPa nAmA - AKU CINTA DIA!!!SUNGGUH!!!

SALAM BLOG...

AKU CINTA DIA....
NAMUN AKU TIDAK PERNAH MAHU MENGAKU AKU CINTA DIA...
AKU MALU KERANA AKU SEDAR AKU ADALAH SIAPA...

AKU CINTA DIA...
AKU AKAN BERASA BAHAGIA DAN TERSENTUH APABILA
DIA MEMBERI PERHATIAN KEPADA KU...
AKU MEMANG CINTAKAN DIA...
NAMUN AKU AKU SELALU ABAIKAN SEGALA SURUHANNYA...

AKU SEMAKIN SEDAR...
AKU TERAMAT CINTA DIA...
BERILAH AKU PELUANG UNTUK AKU MEMBUKTIKAN
CINTA SUCI KU INI KEPADA DIA...

AKU CINTA DIA
KERANA AKU PERLUKAN DIA...
DIA SAAT INI KETIKA HIDUPKU
MASIH MENCARI-CARI SINAR BAHAGIA...

AKU CINTA DIA....
AKU MENGHARAPKAN AKU MENJADI PERHATIANNYA...
AKU MEMANG MAHUKAN CINTA DIA..
WALAUPUN AK TERPAKSA BERKONGSI KASIH...
KERANA AKU CINTAKAN DIA...

AKU CINTAKAN DIA...
SUNGGUH!!!!
DAN AKU MAHU MENJADI DI ANTARA KEKASIHNYA...
BERILAH AKU CINTAMU...
AKAN KU JAGA SELALU..
YA ALLAH...

Monday, July 12, 2010

tAnPa nAmA - sEm baRu bErmuLa

salam bLog~

topic kali ini tidak lah begitu menarik di hati ... cuma ingin berkongsi idea mahupun cerita di kala sem baru bermula...

tersebutlah kisah seorang gadis ..... selalu 'happy' dan matlamatnya ingin sentiasa membuatkan orang-orang di sekelilingnya berasa tenang dan bahagia di sampingnya..

apabila sem baru bermula..gadis ini telah memasang azam dan matlamat ingin membaiki diri dalam 'study'..... gadis ini sedar dia perlu lebih banyak usaha supaya dia dapat mencapai cita-citanya..walaupun sudah hampir setahun gadis ini kecewa kerana 'performance'nya dalam pelajaran begitu merosot..namun gadis ini tetap memegang kata-kata 'jangan menyerah kalah'...

suatu hari..gadis ini mendapat khabar yang agak menggerunkan dalam hidup dia..gadis ini di beritahu bahawa dia betul2 perlu menghadapi dugaan itu..dan gadis itu telah mula kurang yakin akan diri dia..

di wajahnya ..tidak menunjukkan dia berasa gusar dengan tekanan itu..namun di hati nya tetap kacau bilau untuk menghadapinya...

semoga gadis itu dapat mengahadapi dugaan tersebut...(^_^)

Thursday, July 8, 2010

tAnPa nAmA -jgn baca

salam....
[maaf..perkataan yg di gunakan adlh bhsa pasr atau bhsa rojak..]

dah lama ak xlakarkan tulisan kt blog ak ni..tidak la terlalu bz sgt..juz ak xde nafsu nk tulis..actually ak cuti sem seketika setelah bis short sem yg ak buat bln 6 yg lalu..

da duk2 umh mane nk hinggat tulis blog la..keje ak mkn + tido + fb..nk bermnja2 ngn fb lelama pon xboleh..kena ikut turn..almaklumla..rumh ak kn ramai...ermm..

busan?mmg busan pon..ak lgsg tahu nk uat pe..nk bc buku ? (punya la busn bru nk sentuh)..buku plk tertinggl kt umh kakak ak...

ddk dgn ibu sstu perkara yg amt berharga buat diri ak..sbb ak rse kali ni len sgt2 berbnding wktu2 yg len..setahu ak..ak la yg ske merantau jauh2..mane nk duk dkt ngn ibu ni..tp kali ni ak bertapa lama skit d rumah..jd ak selami hati ibu kembali..

seriusly..kuliah ak nk mula mggu dpn..tp ak da mula homesick..td ak amik brg2 ak kt studio..tu pun ak nk alik hari ni nk jumpa ngn ibu..tp terpksa tangguh sbb de brg ak terlupa nk amik..so sok ak ke studio kembali...

ibu..erm..byk perkara yg ak pelajari dr beliau..segala pesan beliau xbis2 di curahkn kt ak setiap hari..thnks ibu!kakak syg ibu..

satu pesan yg selalu dia bg.."jgn bercinta time belaja" ... erm.. ak no komen psl tu..tp dia kata jdh tu da di ttpkn oleh Allah..so ak xrisau sgt..sbb ibu yg ckp!ak percy kata2 ibu..sbb katanya adlh satu doa!



ibu seorg yg taat,setia,pndai mengaji,mengajar al-qurn,cntik,bijak,lantang,tegas,tp ..hehehe kdg2 membebel jugk..huhuh...

de lagi pesan ibu.."ingt Allah,Allah akn ingt kita"...mcm2 pesnn la..ak pon da xberapa ingt..huhuh..

cerita psl ibu ek?knpa?sbb AK MMG SYGGGGKN IBU...even ak ni sukar nk melafazkan kata2 syg...tp ak juz pndai tunjukkn dgn perbuatan je..kdg2 ibu merungut kata ak ni xsyg dia la..
hahaha...mmg org yg paling ak syg,ak xkn mudh mengucapkan syg..unless kalo da xthn sgt..-ayt xboleh blah..heheh

erm..bila la ak boley membahagiakn ibu...

p/s : tu la..jgn bc..xde kena mengena pon dgn korg..