Sunday, April 25, 2010

tAnPa nAmA - tHanKs dOmiNo

"kakak..bgn...boleh solat x?"suara kakcik menyentap mimpi ak.."boleh"sepatah je ak menjwb...argh mls nye nk bgn..ya Allah da kol 830mlm!magrib!aish!ak trus menuju ke blik air mandi n solat..alhamdulillah..tenang rasanya hati..

erm..teringat keje yg bertimbun..belum mula lg..ak mash teringat pesan shbt ak agr tumpukn pd design..sbb submit jumaat ni..erm..tersentap!sbb selama ni ak xbudget pon mmg byk kena repair..huhuh..thanks shbt!sbb mengingati diri ini~
selama dua hari berkampung dalam studio..ak mula mendapat spirit ak semula..even ak xbuat major work(means design) tp da ckp bg ak inspirasi..hehe~rupanya selama ni ak da lama xluangkan ms bersama studiomate..ptt la sunyi thp cipan je..

ptg td di belanja..di sambut besday bersama studiomate sorg ni..huhu..thnks my buddies..u all always in my heart..ceh!haha..jujur ak ckp ni..
erm..xyah pikir pe2 lg..juz tumpukn pd design je..ok?^,^
rasenye xde pe nk d kongsikan sgt...
ok la mr blog..i'll update next blog..

Friday, April 23, 2010

tAnPa nAmA - suNyi ^~^


tit..tit..tit..argh..xde citer bez pon..kater astro..mesti byk liputan menrk..erm..pensil warna bersepah ats karpet ni.mls nk ssn alik..xde mood la..nk uat skthes..selalu xde mood ..xpernh de..adey..bilakah ak nk maju ni????tet!!!!tepuk dada tnya iman sepupu dia!

erm..sunyi je umh ni..abg n kakak ak pi keje..ptg2 ni mls tol nk kuar..kalo pat minum
air kepala..eh clp ..kelapa muda..berais..slurp!
bez bangat seyh!(eh ckp indon plk)
erm..nk men fb da xde nafsu..muak pun de..ok2..cr alik semangat yg hlg..
mane ak nk cr inspirasi ak ni?ermm...
pakwe xde plk..ley msg2..'awk uat pe?''da mkn lom?''awk da tido?'
ceh!cam ngarut je..mane skandal ak ni..xde plk dia nk msg..msg time ak nk tido..aish!
ok2 da de semngat?ermm....lom lg?ok2..trus tulis...

ym plk psg je tp sume uat bz...
(cm la bz sgt!)
nak kuar jengjaln xde plk kete.kalo la ak pat kete sebijik!pergh!xlekat kt umh kot!
nk dgr satu cer x?
ceh!macam la ak ni pandai bercerita...ak xde citer sgt pon..tp mmg la ak nga sunyi skrg..
fmly sume bz ngn keje..agknya cm ni la perasaan ibu ek..
sunyi ank2 da sume berkeluarga..ptt la ibu asik bising suh alik je
ngeeeee ^,^

byk keje tp xde mood...kena cr sumber inspirasi bru..
sbb yg lama tu da d miliki org..tet!sape tu?
aish!dia kan ramai peminat kot..agk2 la..~adey~

da msk asar...azn berkumandang...yes!tu dia inspirasi ak...
hehehe...>,<>
k daaaa....muah!


Tuesday, April 20, 2010

tAnPa nAmA .... hidup bersahabat

manusia memang tidak boleh keseorangan...manusia perlukan teman untuk menghiburkan hati yang sunyi di kala sepi..eceh!bukan aku nak bermadah pon..tetapi itu hakikat yang sebenarnya...sedangkan Adam di ciptakan Hawa untuk menemaninya di syurga kerana Allah Maha Mengetahui bahawa manusia ini memerlukan teman....oleh itu hidup ini telah di ciptakan berpasang-pasangan...lelaki vs perempuan,suami vs isteri,pakwe vs makwe,sudu vs garfu,pensel vs pemadam...huhuhhu

terpulang pada diri kita untuk mencari teman yang kita mahukan..ada orang yang nak cantik..ada orang kalau boleh nak teman yang handsome..ada orang nak badan sasa..ada orang nak pinggang 21inci..macam2 ciri yang kita mahukan..jika bersahabat kerana kecirian itu kadang2 mengundang masalah bagi kita..andai ciri2 yang kita idamkan itu semakin lama semakin pudar,adakah kita mahukannya lagi?tepuk dada tanya iman...

apa yang ingin aku kongsikan ini sekadar pengalaman aku menjadi seorang sahabat dan juga bersahabat dengan org lain...
bukan ingin membanggakan tetapi aku bersyukur dengan kurniaan yang Allah berikan kepada aku..kawan,sahabat,member,teman....itu semua istilah yang di berikan tetapi hakikatnya istilah tersebut mengundang pelbagai makna...

kawan bermaksud perkenalan awal kita di antara dia..segala rahsia kita tidak akan di kongsi..kita hanya berkongsi tentang pengalaman,pelajaran semata....sahabat pula apabila kita mula rapat berkawan dengannya..segala suka dan duka kita di kongsi bersama..tarikh lahir akan di ingati selalu...member adalah kawan suka2..maksudnya..member seronok saja...teman merangkap semua kerana teman akan menemani kita dunia akhirat..ingat tak lagu brother "teman sejati?" erm...lupa search kembali lagu tersebut...

ok..merepek lagi..apa yang aku nak kongsikan .... aku bersyukur kerana di kurniakan teman yang sentiasa mengingati ku....zaman sekolah,zaman menengah,zaman hostel,zaman diploma,zaman degree....cukuplah seorang dua bagi aku..kerana kalau ramai nanti akan mengundang masalah...aku berteman kerana Allah..kerana teman itu yang akan membawa aku ke arah keberkatanNya..aku tidak memandang rupa mahupun harta..cukup la aku memandang hati nya yang boleh aku percaya menyimpan segala rahsiaku dan menjaga ku di dunia ini dan akhirat...dan yang paling penting aku berteman supaya dia dapat mengingat ku pada yg Esa....

bergaduh?memang ada salah paham...tetapi itu sudah lumrah..dan pergaduhan itu mematangkan lagi persahabatan aku dengan teman2ku...

bercerita tentang apa?erm.. seperti biasa aku akan bercerita tentang diriku dan bertanya tentang dirinya dan bercerita mengenai orang sekeliling..bukan kami mengumpat sekadar membuat rumusan dan setiap kebaikan di jadikan teladan dan keburukan di jadikan sempadan...

aku tidak mengharapkan apa2..cukuplah sekadar dia mengingatiku dalam setiap doanya...dan aku berharap aku tahu tentang dirinya even dia sudah ada kehidupan baru kelak...

kepada teman2ku di relong,clifford,uitm,ukm....aku sayang kamu...doaku sentiasa mengiringi kalian walau di mana kalian berada...^,^