Friday, January 1, 2010

sALaM tHn 2010...tAnPa nAmA..

salam blog...

tanggal 2jan10....jam kol 4am..sambil mendengar radio..uit..tak sangka dah masuk hari ke 2 tahun 2010..esok hari ke3..lusa hari ke4..dan seterusnya..masa terlalu pantas..rasa macam baru lahir je..tak sangka aku sudah meningkat dewasa..mengimbas kembali 2009..terlalu banyak kenangan yang aku lalui..kenangan pahit,manis,masam,payau dan semuanya aku rasa secara langsung dan tidak langsung..apa yang nak aku kongsikan di sini bukan kongsi segala kenangan2 ku dulu..biarlah kenangan tu menjadi kenangan peribadi..tetapi apa yang ingin ku tuliskan di sini adalah kerana ingin mengingatkan ku tentang tanggungjawab yang telah aku lakukan sepanjang 2009...adakah aku sudah memenuhi kritia2 yg Allah inginkn?

aku cuba ingin membaiki diriku..niatku memang seperti dulu tidak pernah berubah..adakah aku berjaya merubah diriku?aku pun tidak pasti...setelah meningkat usia..aku sedar aku perlukan Allah di sisi..kalau dulu aku terlalu mementingkan kepuasan diri,enjoy,dan segala-galanya..tapi aku sedar..baru sedar..aku semakin memerlukanNya..

ya Allah..bantulah aku,permudahkanlah aku dalam menjalankan segala suruhanMu..sempena tahun baru ini..aku mengucapkan salam 2010..semoga kita mendapat keberkatan dariNya dan cerita atau pun kisah kita sempena tahun baru ini akan lg menarik dan banyak menyimpan kenangan2 yg manis...

salam dari irme~